Türkiye’de sosyal medya kullanımı ne durumda? İşte veriler

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Türkiye’de sosyal medya kullanımı ne durumda? İşte veriler
Abone ol
Yeni bir araştırmaya göre, 2022'nin ilk aylarında Türkiye'de sosyal medya kullanımı toplam nüfusun yüzde 50'sindan fazla.

ABD Hükümeti’nin 1960’lı yıllarda hataya dayanıklı, sağlam ve özel bir bilgisayar ağı kurma çalışmalarına kadar kökü uzanan internet, günümüzde herkesin olmazsa olmazları arasında bulunuyor.

Türkiye’de internet ilk kez 12 Nisan 1993 tarihinde kullanılmaya başlandı. İlk deneysel bağlantı 1992 yılının Ekim ayında Hollanda’ya yapılmasından sonra, ilk internet bağlantısı ODTÜ’ye ait router’lar ve PTT’den sağlanan 64 Kbps kapasiteli kiralık hat aracılığıyla gerçekleştirildi. O tarihten bu yana Türkiye’de internet ve sosyal medyanın gelişimini ortaya koyan bir rapor yayınlandı.

Türkiye nüfusunun yüzde 82’si internette
DataReportal’ın “Dijital 2022: Türkiye” raporuna göre, Türkiye nüfusunun yüzde 82’sini oluşturan 69,95 milyon kişi internet kullanıyor. Kepios’un verilerine göre Türkiye’deki internet kullanıcıları 2021 ile 2022 arasında 3,9 milyon (yüzde 5,9) artarken, internet kullanmayanların sayısının ise 2022’nin başında 15,35 olduğu anlaşıldı.

Diğer yandan internet bağlantı hızı ölçüm hizmeti Speedtest’in sahibi Ookla tarafından paylaşılan bilgilere göre, Türkiye’deki ortalama mobil internet bağlantı hızı 2022’nin başında 30,97 Mbps, medyan sabit internet bağlantı hızı ise 25,67 Mbps olarak ölçüldü.

Türkiye’de 70 milyona yakın sosyal medya kullanıcısı var
Raporda Ocak ayında Türkiye’de 68,90 milyon kişinin sosyal medya kullandığı belirtilirken, bunların toplam nüfusun yüzde 80,8’ine eşit olduğu bilgisi paylaşıldı. Ayrıca Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının 2021 ile 2022 yılları arasında 8,9 milyon (yüzde 14,8) oranında arttığının altı çizildi.

Meta’nın reklam kaynaklarında yayınlanan veriler, Facebook’un 2022 başında Türkiye’de 34,40 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Ancak şirket 2021’in sonunda reklam kaynaklarının kitle erişim verilerini raporlama biçimini değiştirdiğinden, bu sayının ortalama bir veri olduğunu belirtmekte fayda var.

YouTube, Türkiye’de 50 milyondan fazla kullanıcıya sahip
Google’ın reklam kaynakları aracılığıyla elde edilen verilerde, YouTube’un 2022’nin başlarında Türkiye’de 57,40 milyon kullanıcısı olduğu belirtiliyor. Bir diğer deyişle YouTube reklamları Ocak 2022’de Türkiye’nin toplam internet kullanıcı tabanının (yaştan bağımsız olarak) yüzde 82,1’ine ulaşmış durumda.

Instagram’ın ise 2022 yılının başında Türkiye’de 52,15 milyon kullanıcısı olduğu belirlendi. Ancak platform, kullanımını 13 yaş ve üstü kişilerle sınırlandırdığı da göz önünde bulundurulduğunda bu sayının çok daha fazla olabileceği tahmin ediliyor.

DataReportal, Türkiye’deki diğer sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısını şöyle açıkladı:

TikTok: 26,56 milyon

Facebook Messenger: 16,80 milyon

LinkedIn: 12,00 milyon

Snapchat: 12,90 milyon

Twitter: 16,10 milyon

Dünya genelinde internet kullanıcısı 5 milyardan fazla
DataReportal’ın We Are Social ve Hootsuite ile ortaklaşa yayınlanan raporuna göre, dünya çapında 5 milyardan fazla insan internet kullanıyor. Bu veri, toplam dünya nüfusunun yüzde 63’ünün şu anda çevrimiçi ortamda bulunduğu anlamına geliyor. Ayrıca 4,65 milyar kişi sosyal medya kullanıyor ve bu toplam nüfusun yüzde 58’ine tekabül ediyor.


Yorum Yazın