Saç dökülmesine iyi gelen 10 etkili besin

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Saç dökülmesine iyi gelen 10 etkili besin
Abone ol
Araştırmalar, saç dökülmesinin beslenme yolu ile durdurulabileceğini gösteriyor. Peki, hangi besinler saç dökülmesine iyi geliyor?

Yıllar ilerledikçe ve diyabet, vitamin noksanlığı, stres ve uyku eksikliğine bağlı olarak saç dökülmesinde artış yaşanabiliyor. Araştırmalar, saç dökülmesinin beslenme yolu ile durdurulabileceğini gösteriyor. Peki saç dökülmesine iyi gelen, hatta durduran besinler hangileri?

Somon balığı

Tıpkı tırnaklar gibi, saçlar da protein lifleridir. Yeni saç tellerine kavuşmak ve halihazırdakileri güçlü tutabilmek için de daha fazla protein tüketmeye ihtiyacımız var. Protein aynı zamanda saçın önemli yapısal bileşeni keratinin üretimi için de gereklidir. Somon balığı tüketmek, protein alımı açısından mantıklı bir tercih. Araştırmalar, omega-3 yağ asitleri ve vitamin içeriği sayesinde somon balığının kadınlarda saç sağlığını desteklediğini gösteriyor.

Bal

Harici olarak uygulandığında, bal sayesinde incelen saçlarında iyileşme meydana gelebilir. Kaşıntı, saç kaybı ve pullanma gibi semptomlara sahip olan seboreik dermatit hastalarının incelendiği bir araştırmada, saç derilerine 4 hafta boyunca her gün %90 bal- %10 su içeren bir solüsyonun uygulanan kişilerin saç kaybında bir hayli gerileme olduğu gözlemlenmiş.

Çerez ve tohumlar

Kadınlarda saç kaybının durdurulmasına ilişkin yapılan ve geçtiğimiz sene Journal of Cosmetic Dermatology‘de yayımlanan bir araştırmada, kendilerine 6 ay boyunca omega-3 ve omega-6 yağ asitleri takviyesi yapılan kişilerin %90’ının saç kaybında azalma, %86’sında saç gelişiminde iyileşme ve %87’sinde saç tellerinde kalınlaşma meydana geldiği gözlemlenmiş. Peki omega-3 ve omega-6 yağ asitlerini nasıl alabilirsin? Ceviz ve keten tohumu gibi besinleri beslenme planına ekleyebilirsin. Aynı zamanda ayçiçeği yağı, susam yağı ve üzüm çekirdeği yağı da tüketebilirsin.

Ispanak

Saç kaybı üzerine yapılan bir araştırmada, saçı dökülen kadınların ciddi derecelerde demir ve D2 vitamini eksikliği yaşadıkları belirlenmiş. Demir ve demir emilimini destekleyen C vitamini barındırması açısından ıspanak oldukça faydalı. Mantar ve yumurta ile birlikte tüketirsen D vitamini de almış olursun.

Çinko içeren besinler

Saç kaybının önlenmesi ve tedavisi için çinko oldukça önemli. Saç kaybı yaşayanlar ile böyle bir sorunu bulunmayanların karşılaştırıldığı bir araştırmada, saçı dökülen kişilerde çinko eksikliği bulunduğu saptanmış. Bir başka araştırmada ise çinko ve bakır eksikliğinin saç dökülmesine yol açtığı belirtiliyor. Çinko desteği ile çinko içeren besinlerin tüketilmesi saç dökülmesini önleyebileceği için, beslenme düzenine çinko içeren besinleri eklemen mantıklı bir yöntem olacak. National Institutes of Healt verilerine göre en fazla çinko içeren besin ise istiridye. Diğer çinko kaynakları arasında yumurta, ceviz, ıspanak, ayçekirdeği, bezelye, buğday ruşeymi, yulaf ve nohut bulunuyor.

Yağlar

Balkabağı, biberiye, hindistan cevizi yağı kullanımı saç derisine faydalıdır. Bir araştırmada saç kaybı yaşayan erkeklere her gün 24 hafta boyunca her gün 400 mg balkabağı çekirdeği yağı verilmiş ve kullanan kişilerin saç çıkışında %40 artış gözlemlenmiş. Bu yağları sadece beslenme yoluyla alman da gerekmiyor. Saç yıkamasından önce ve saç yıkamasından sonra hindistan cevizi yağı kullanımının, saçları protein kaybına karşı koruduğu; ayrıca biberiye yağının saç çıkışını artırdığı belirtiliyor.

Deniz yosunu

Çin’de tedavi amaçlı kullanılan bir çöl bitkisi olan cistanche tubulosa içeren besin takviyesi ve laminaria japonica’nın, orta seviyeli saç dökülmesi yaşayan kişilerde saç çıkmasını desteklediği kanıtlandı. 16 hafta boyunca alınan takviyenin ardından, katılımcıların saç hacimlerinde %13, saç kalınlıklarında ise %27 artış oluştu.

Kabak Çekirdeği

Ceviz gibi kabak çekirdeği de omega 6 yağ asitleri, protein, çinko ve demir bakımından zengindir ve tüm bu mineraller saç sağlığını korumaya yardımcı olur.

Havuç

Gözlere faydasının yanı sıra saç derisini koruyan A vitamini içeren havuç sağlıklı saç kökleri için tüketilebilir. Saç derisinin sağlıklı olması saçın uzaması, parlak ve dayanıklı olması açısından önemlidir.

Yoğurt

Saçların uzamasını teşvik eden kalsiyum ve protein bakımından zengin olan yoğurt aynı zamanda sindirime yardımcı olan iyi bakteriler içerir.


Yorum Yazın