İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5341 %0.06
49,5880 %-0.02
5.775,30 % 0,39
91.233,25 %-2.375
Ara
Muhalif. GÜNDEM Öğretmen atamalarında dikkat çeken dağılım: Din Kültürü zirvede, sayısal branşlar göz ardı edildi

Öğretmen atamalarında dikkat çeken dağılım: Din Kültürü zirvede, sayısal branşlar göz ardı edildi

Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıkladığı 15 bin öğretmen atamasında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşı 1802 kontenjanla öne çıktı. Matematik ve Fen gibi temel alanlara ayrılan kontenjanlar ise düşük kaldı.

Okunma Süresi: 1 dk

Milli Eğitim Bakanlığı, 2025 yılı kapsamında yapılacak 15 bin sözleşmeli öğretmen atamasına ilişkin branş bazlı kontenjan dağılımını kamuoyuyla paylaştı. Açıklanan liste, eğitim camiasında yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşı için ayrılan 1802 kişilik kontenjan, Matematik (117 kişi) ve Fen Bilimleri (267 kişi) gibi temel alanlardan çok daha yüksek olmasıyla dikkat çekti. Atama takvimine göre başvurular 21 Nisan – 5 Mayıs 2025 tarihleri arasında yapılacak; sözlü sınava girmeye hak kazanan adaylar 7 Mayıs’ta ilan edilecek.

En fazla atama kontenjanı Sınıf Öğretmenliği alanında olurken (4378 kişi), onu Özel Eğitim Öğretmenliği (3087 kişi) ve Okul Öncesi Öğretmenliği (1321 kişi) takip etti. İngilizce öğretmenliği için ayrılan kontenjan ise 757 olarak belirlendi.

Branş bazlı dağılımda sayısal alanların görece geri planda kalması, eğitim politikaları açısından yeniden değerlendirilmesi gereken bir tabloyu ortaya koydu. Türkiye’nin bilim, teknoloji ve analitik düşünme yetkinliklerini artırmayı hedeflediği bir dönemde; Matematik, Fizik ve Biyoloji gibi disiplinlere sınırlı kontenjan ayrılması bazı eğitim uzmanları tarafından eleştirildi.

Atamalara ilişkin bazı branş kontenjanları ise şöyle:

Arapça: 51

Biyoloji: 27

Coğrafya: 32

Felsefe: 41

Fizik: 61

Beden Eğitimi: 190

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *