İstanbul
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,8391 %0,59
47,7634 %0,65
4.398,29 % 0,31
122.320,00 %2.094
Ara
Muhalif. GÜNDEM Kasko ve trafikte pert sayılma kriterleri 1 Temmuz 2025’te değişiyor

Kasko ve trafikte pert sayılma kriterleri 1 Temmuz 2025’te değişiyor

1 Temmuz 2025’ten itibaren kasko ve trafik sigortasında pert sayılma kriterleri değişiyor. Hasar oranı yüzde 60’ın altında kalan araçlar artık tamir edilip trafiğe çıkabilecek, kritik parçalar hasar görürse ağır hasar sayılacak.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

1 Temmuz 2025 itibarıyla kasko ve trafik sigortasında araçların pert sayılma kriterleri yeniden düzenleniyor. Yeni uygulamaya göre, kaza sonrası oluşan hasarın araç piyasa değerinin yüzde 60'ının altında kalması durumunda araç pert sayılmayacak ve onarılıp trafiğe çıkabilecek.

Tam Hasar ve Ağır Hasar Ayrımı Netleşiyor

Yeni düzenlemeyle birlikte tam hasar ve ağır hasar kavramları net bir şekilde ayrılıyor. Eğer aracın KDV dahil onarım bedeli piyasa değerini aşarsa, araç tam hasarlı sayılacak ve hurda tescil belgesi ile sigorta tazminatı ödenecek.

Hasar Oranı %60’ı Geçerse Ağır Hasar Sayılacak

Hasar bedeli aracın piyasa değerinin %60’ını aşarsa, araç ağır hasarlı olarak kabul edilecek. Ancak yüzde 60’ın altındaki hasarlarda araç pert sayılmayacak ve sadece onarım yapılacak.

Kritik Parçalarda Hasar Araç İçin Ağır Hasar Anlamına Geliyor

Bazı kritik parçaların zarar görmesi durumunda hasar oranı %60’ın altında olsa bile araç ağır hasarlı sayılacak. Bu parçalar arasında:

  • Şasi kolları, marşpiyeller, tavan sacı, hava yastıkları,
  • Elektrikli araç bataryası ve enerji hatları,
  • Ana elektrik tesisatı

Çekme Belgesi Şartı Getirildi

Ağır hasarlı araçların trafikten çekilmesi için noter onaylı çekme belgesi zorunlu olacak. Bu belge sigorta şirketine ibraz edilmeden tazminat ödemesi yapılmayacak.

Eksperler Hasar Tespitinde Yetkili Olacak

Hasar durumu eksper raporlarıyla belirlenecek ve tarafların müdahalesi olmadan 5 iş günü içinde Sigorta Bilgi Merkezi'ne bildirilecek.

Yüzde 60 Altı Hasarlı Araçların Piyasa Değeri Düşebilecek

Hasar oranı yüzde 60’ın altında kalan, ancak kritik parçası zarar görmeyen araçlar tamir edilerek trafiğe çıkabilecek. Fakat bu araçların ikinci el değeri, emsallerine göre %50’ye varan oranda azalabilir.

Hasarlı Araçlar Düzgün Tamir Edilirse Trafikte Güvenle Kullanılabilir

Şasi zarar görmemiş, yalnızca kaporta ve dış aksamı hasar görmüş araçlar güvenle kullanılabiliyor. Özellikle çamurluk, kapı ve kaput gibi parçalar 0.7 mm sacdan üretildiği için kolayca deforme olabiliyor, fakat bu her zaman ciddi bir arıza anlamına gelmiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *