İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürütülen çalışmalarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bakanlıkta gerçekleştirilen toplantıda sahipsiz hayvanlara yönelik yeni adımlar ele alındı.
Toplantının İçişleri Bakanlığı Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi’nde (GAMER), valilerle video konferans yöntemiyle yapıldığı bildirildi.
Doğal yaşam alanları gündemde
Görüşmede, sahipsiz hayvanların doğal yaşam alanlarına taşınması ve barınma koşullarının iyileştirilmesine yönelik projeler değerlendirildi. İllerdeki uygulamalar hakkında valilerden bilgi alındı.
Bakan Çiftçi, çalışmaların hem şehir güvenliği hem de hayvanların yaşam hakkı açısından sürdürüldüğünü ifade etti.
“Güvenli yaşam” hedefi
İçişleri Bakanı Çiftçi, hedeflerinin sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeden güvenli yaşam alanlarına kavuşturmak olduğunu belirtti.
Bu alanlarda hayvanların barınma ve beslenme ihtiyaçlarının karşılanacağı, veteriner hekim gözetiminde yaşamlarını sürdürecekleri ifade edildi.