İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5021 %-0.01
49,6342 %-0.11
5.742,38 % -0,18
92.569,90 %-1.356
Ara
Muhalif. GÜNDEM Faruk Bildirici’den ‘İliç’ manşetlerine tepki: Gazetecilik mi, reklam kampanyası mı?

Faruk Bildirici’den ‘İliç’ manşetlerine tepki: Gazetecilik mi, reklam kampanyası mı?

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, İliç’teki altın madeniyle ilgili haberlerin tek taraflı ve çoğunlukla kopya metinlerden oluştuğunu belirterek, gazeteciliğin kamu yararına hizmet etmesi gerektiğini vurguladı.

Okunma Süresi: 2 dk

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, İliç’teki altın madeniyle ilgili haberlerin çoğunun eksik ve tek taraflı olduğunu belirterek, gazeteciliğin kamu yararına hizmet etmesi gerektiğini vurguladı.

İşte o paylaşımı;

İliç’teki madenin açılmasını isteyen haberler paralı mı?
  Bugünlerde hangi televizyona, siteye, gazeteye baksam, “İliç’te hayat durdu”, “Halk, altın madeninin açılmasını istiyor” haberleri görüyorum. Özellikle de iktidar yanlısı medyada adeta bir kampanya sürüyor.
  Sabah’tan Hürriyet’e ve hatta Yeni Akit’e; Süperhaber’den,CNBC-e’ye kadar onlarca medya kuruluşunda hep aynı yönde haber ve söyleşiler yayımlanıyor son bir aydır. 
  Üstelik de haber diye yayımlanan metinlerin çoğu birbirinin kopyası. İnsan okuyunca ister istemez merak ediyor: Acaba bu metinleri gazeteciler mi yazıyor? Yoksa İliç’teki madeni işleten Anagold Madencilik’in reklam şirketlerine hazırlattığı metinler ücreti karşılığında mı yayımlanıyor? 
  Paralı metinlerse insanları kandırmamak için “Bu bir reklamdır” ibaresi koymaları gerek bir tarafına. Eğer gazetecilik ürünü ise de çok eksik bu metinler, haber demeye bin şahit ister. Yeni bir kaza olmaması için ne gibi önlemler alındığı da yok, karşı görüş de yok…Tek taraflı propaganda metinleri...   
 O madende yeterli önlem alınmamasının ve uyarı raporlarına aldırılmamasının sonucu olarak dokuz insan yaşamını yitirdi. Gazeteciliğe yakışır mı o insanların ölümlerini unutmak, yeterince önlem alınıp alınmadığını, kazanın sonuçlarının ortadan kaldırılıp kaldırılmadığını araştırmadan madenin yeniden açılması için kamuoyunu hazırlama kampanyasına omuz vermek?
   Gazetelik için insan yaşamının bedeli yoktur, olamaz. Gazetecilik altın şirketlerinin daha zengin olması için değil, bütün insanlar için, kamu yararı için yapılır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *