Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan verilere göre, Avrupa Birliği'nde mart ayında yeni otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,2 oranında azalarak 1 milyon 29 bin 519 adede geriledi.
Elektrikli ve hibrit araçların payı dikkat çekti
Her ne kadar genel satışlar düşse de, elektrikli araç satışlarında yüzde 17,1'lik artış kaydedildi. Mart ayında 157 bin 505 tam elektrikli araç satışı gerçekleşti. Hibrit araçlar toplam satışların yüzde 36'sını, benzinli araçlar yüzde 28,2'sini, tam elektrikli modeller yüzde 15,3’ünü oluşturdu. Fişli hibritlerin oranı ise yüzde 8 seviyesine ulaştı. Böylece, elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı yüzde 59,3'e çıktı.
Ülkelere göre satış trendleri
Ülke bazında bakıldığında, Almanya'da satışlar yüzde 3,9, Fransa'da yüzde 14,5 oranında düştü. Buna karşın, İtalya'da yüzde 6,3 ve İspanya'da yüzde 23,2'lik artış görüldü. Yılın ilk çeyreğinde ise AB genelinde otomobil satışları yüzde 1,9 azalarak 2 milyon 715 bin 8 seviyesine indi.
Volkswagen Grubu liderliğini koruyor
Volkswagen Grubu, 271 bin 382 adetlik satışla pazar lideri konumunda yer aldı. Stellantis Grubu 173 bin 80 araçla ikinci sırada yer alırken, Renault Grubu 120 bin 724 adetlik satışla üçüncü sıraya yerleşti. Toyota Grubu ise 96 bin 10 araçla dördüncü sırada yer aldı.