İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5359 %0.07
49,6539 %0.06
5.778,15 % 0,44
92.077,40 %-1.249
Ara
Muhalif. EKONOMİ 90 saniyelik şarkıdan 400 milyon dolarlık dev şirkete: Baby Shark’ın mucize hikayesi

90 saniyelik şarkıdan 400 milyon dolarlık dev şirkete: Baby Shark’ın mucize hikayesi

Güney Kore merkezli SmartStudy, 2016’da YouTube’a yüklediği 90 saniyelik “Baby Shark” ile dünya çapında fenomen oldu. Bugün The Pinkfong Company adıyla 400 milyon dolar değerlemeye ulaştı.

Okunma Süresi: 1 dk

Güney Kore’de 2010 yılında üç çalışanla kurulan SmartStudy, 12 yaş altı çocuklara yönelik dijital içerikler üretiyordu. Şirket, daha sonra bebeklere odaklanarak öğretici oyun ve içerikler geliştirdi ve çalışan sayısını 100’e çıkardı.

2016’da YouTube’a yüklenen “Baby Shark” şarkısı, 16 milyardan fazla izlenerek platformun en çok izlenen videosu oldu ve küresel bir fenomen haline geldi. 2019’da bir Amerikalı bestecinin intihal iddiasıyla karşılaşsa da, Güney Kore Yüksek Mahkemesi, şarkının anonim bir halk şarkısından uyarlandığını belirterek davayı reddetti.

Baby Shark başarısı sonrası şirket, 2022’de The Pinkfong Company adını aldı. Tokyo, Şanghay ve Los Angeles’ta ofisleri bulunan şirket, yaklaşık 340 çalışanıyla geçtiğimiz salı günü halka arz oldu ve borsadaki ilk gününde 52 milyon dolarlık yatırım aldı. Hisse değerleri yüzde 9’un üzerinde artarak 400 milyon doların üzerinde bir değerlemeye ulaştı.

Şirketin kurucusu Kim Min-seok, Baby Shark’ın gelirinin ötesine geçmeyi hedeflediklerini ve alt markası Bebefinn’in gelirinde yüzde 40’lık bir sıçrama kaydedildiğini belirtti. The Pinkfong Company, içerik üretiminde verileri ve teknolojiyi kullanarak daha yenilikçi projeler geliştirmeyi planlıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *