İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5308 %0.07
49,5967 %0
5.768,79 % 0,27
91.837,82 %-1.655
Ara
Muhalif. DÜNYA Almanya’da şirketlerin yüzde 40,9'unda yapay zeka aktif olarak kullanımda

Almanya’da şirketlerin yüzde 40,9'unda yapay zeka aktif olarak kullanımda

Almanya'da, şu anda şirketlerin yüzde 40,9'u iş süreçlerinde yapay zekadan faydalanıyorlar.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Merkezi Münih'te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Almanya'da şirket faaliyetlerinde yapay zeka kullanımına ilişkin anketin sonuçlarını açıkladı.

Buna göre, ülkede şu anda şirketlerin yüzde 40,9'u iş süreçlerinde yapay zeka kullanıyor. Geçen yıl bu oran sadece yüzde 27 olarak kayıtlara geçmişti.

Alman şirketlerin yüzde 18,9'u gelecek aylarda yapay zekayı iş süreçlerinde hayata geçirmeyi planlıyor.

İnşaat sektöründe yapay zeka kullanımı 2 yıl içinde yüzde 7,1'den yüzde 25'e yükseldi. İmalat ve hizmet sektörlerinde yapay zeka kullanımı ise yüzde 40 oldu.

Ifo'ya göre, yapay zekanın kullanımına ilişkin sektörler arasında önemli farklılıklar bulunuyor. Reklamcılık ve pazar araştırması sektöründeki yapay zeka kullanımı yüzde 84,3'e ulaştı. Yapay zeka kullanım oranı otomotiv endüstrisinde yüzde 70,4 ve kimya ve makine mühendisliği sektörlerinde yüzde 50 oldu.

Şirket büyüklüğü ile yapay zeka kullanımı arasında açık bir korelasyon görülüyor. Büyük şirketlerin yüzde 56'sı yapay zeka kullanırken, bu oran KOBİ’ler için yüzde 38, küçük işletmeler için ise sadece yüzde 31 olarak belirlendi.

Ifo Anketler Merkezi Müdürü Klaus Wohlrabe, çalışmaya ilişkin değerlendirmesinde, "Yapay zeka şirketlerde giderek daha stratejik bir konu haline geliyor.” ifadesini kullandı.

Wohlrabe, asıl zorluğun yapay zekayı mevcut süreçlere mantıklı bir şekilde entegre etmek olduğunu kaydetti.

Öte yandan, Ifo, 5 Haziran’da Almanya'da her dört şirketten birinin, yapay zeka kullanımı nedeniyle gelecek 5 yıl içinde işten çıkarmaların olmasını beklediğini bildirmişti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *