42,7363 %0.04
50,2157 %0.05
5.942,92 % -0,34
87.309,15 %0.673
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ X Corporation’dan “Twitter’ı geri getireceğiz” diyen girişime dava

X Corporation’dan “Twitter’ı geri getireceğiz” diyen girişime dava

X Corporation, Twitter markasını yeniden canlandırmayı hedefleyen Operation Bluebird adlı girişime karşı marka ihlali gerekçesiyle federal mahkemeye başvurdu.

Okunma Süresi: 2 dk

Eskiden Twitter olarak bilinen X Corporation, salı günü federal mahkemeye başvurarak “Operation Bluebird” adlı girişime dava açtı. Delaware’de açılan 43 sayfalık dava dilekçesinde şirket, Twitter markasının hâlâ kendilerine ait olduğunu savunarak marka ihlali yapıldığını öne sürdü.

X Corporation, Operation Bluebird’in “terk edilmiş” olduğu iddiasıyla Twitter markasını geri alıp bu isimle yeni bir sosyal medya platformu kurma planlarına karşı çıktı. Şirkete göre Twitter hiçbir zaman ortadan kaybolmadı ve yalnızca bir yeniden markalaşma sürecinden geçti. Dava dilekçesinde, “Yeniden markalaşma, marka haklarından vazgeçildiği anlamına gelmez” vurgusu yapıldı.

Operation Bluebird yöneticilerinden Michael Peroff, Ars’a gönderdiği e-postada X Corporation’dan böyle bir dava beklediklerini ve sürece hazırlıklı olduklarını söyledi. Girişimin bir diğer ismi ve eski Twitter hukuk müşaviri Stephen Coates ise X’in Twitter markasını hukuken terk ettiğini savundu. Coates, başlattıkları marka iptal sürecinin yerleşik hukuk ilkelerine dayandığını belirterek, “Onlar veda etti, biz merhaba diyoruz” ifadelerini kullandı.

X Corporation cephesinden ise sessizlik dikkat çekti. Şirket avukatları ve CEO Elon Musk, Ars’ın yorum talebine kısa süre içinde yanıt vermedi.

Marka hukuku uzmanlarına göre davanın sonucu Operation Bluebird açısından oldukça zor görünüyor. Washington DC merkezli marka hukuku avukatı Josh Gerben, X Corporation’ın Twitter markasını terk ettiğinin kanıtlanmasının “Everest’e tırmanmak” kadar güç olduğunu belirtti. Gerben’e göre kamuoyunda Twitter markasının hâlâ X Corporation ile özdeşleşmiş olması, girişimin önündeki en büyük engellerden biri.

Elon Musk, Twitter’ı 2022 yılında 44 milyar dolara satın almış, Temmuz 2023’te ise platformun adını ve marka kimliğini X olarak değiştirmişti. Musk’ın “Twitter markasına ve kuşlara veda edeceğiz” paylaşımı, Operation Bluebird ekibi için sürecin başlangıç noktası oldu.

Operation Bluebird, yalnızca Twitter adını değil, “Larry Bird” olarak bilinen ikonik kuş logosunu da yeniden kullanmayı ve eski Twitter’a benzer bir platform kurmayı hedefliyor. Girişime göre mevcut alternatif sosyal medya platformları, ulusal ölçekte tartışmaları yönlendirecek etkiye sahip değil ve bu boşluğu “yeni bir Twitter” doldurabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *