Son dönemde platforma eklenen 6 yeni özellikle, hem içerik üreticiler hem de kullanıcılar için daha etkileşimli ve dinamik bir deneyim sunulması hedefleniyor. Instagram’ın yeni güncellemeleriyle birlikte platformun kullanım kolaylığı artarken, içeriklerin görünürlüğünü artırma ve kitlelerle daha etkin iletişim kurma imkânı da sunuluyor.

1- Takipçi gizleme:
Instagram’da sizi takip edenleri ve takip ettiğiniz hesapları artık gizleyebiliyorsunuz.
Bunun için Ayarlardan Gizlilik kısmına tıklayarak takipçi ve takip edilenleri gizle seçeneğini işaretlemeniz yeterli.
Bu özellik şu anda test aşamasında sınırlı sayıda hesapta kullanılabiliyor.
2- Hareketli emojiler:
Instagram DM’de hareketli emojiler dönemi başladı. Artık bir emojiye basılı tutarak emojiye hareket verebiliyorsunuz.
Instagram bu yeni özellik sayesinde kullanıcıların birbirleriyle daha sıcak iletişimler kurabilmesini hedefliyor.
3- İzlenme sayılarını gizleme:
Instagram’da artık reels’larınızın izlenme sayılarını gizleyebiliyorsunuz. Instagram Yöneticisi Mosseri, içerik üreticilerinin motivasyonunu yüksek tutmaları için buna benzer yeni özellikler getireceklerini duyurdu.
4- Sesli mesajı metne çevirme:
Bir süre önce WhatsApp’a gelen sesli mesajları metne çevirme özelliği artık Instagram DM’de aktif durumda.
Size gelen sesli mesajları metne çevirebilirsiniz. Üstelik bu özellik WhatsApp’takinden daha verimli çalışıyor.
5- “Paylaşımlarım Google’da görünmesin”:
Bildiğiniz gibi Instagram’da “herkese açık” profillerin yapmış olduğu paylaşımlar Google vb arama motorlarında otomatik olarak listeleniyor.
Gelen yeni özellikle göre artık Instagram Ayarları > Gizlilik kısmından paylaşımlarınızın Google vb sitelerde indekslenmesini önleyebiliyorsunuz.
6- Threads’de reklam verme dönemi:
Artık Instagram reklamlarınızın Threads’de görüntülenmesini sağlayarak satışlarınızı artırmak mümkün. Fakat Threads, Rekabet Kurumu’nun kararından ötürü ülkemizde şu anda kullanılamıyor.
Meta, çok yakında Threads’in ülkemizde tekrar aktif edileceğini ve bunun için çalışmalara başladıklarını duyurdu.
Instagram’ın bu yenilikleri hem içerik üreticileri hem de sade kullanıcılar için daha güvenli, kişiselleştirilebilir ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Özellikle gizlilik odaklı güncellemeler, dijital mahremiyetin öneminin arttığını gösteriyor.