Instagram’ın başındaki isim Adam Mosseri, Meta’ya yönelik yıllardır süregelen bir komplo teorisine açıklık getirdi. Kullanıcıların telefon mikrofonlarının gizlice açıldığı ve konuşmaların reklam hedeflemede kullanıldığı iddiasını net bir şekilde reddeden Mosseri, “Böyle bir yönteme ihtiyacımız yok. Mikrofon açık olsa ekranda ışık yanar ve pil hızla tükenir” dedi.
Mosseri’ye göre, kullanıcıların gördüğü reklamların şaşırtıcı derecede isabetli olmasının nedeni mikrofon değil; reklam hedefleme algoritmasının kullanıcı davranışları ve internet gezintisi verilerini analiz etmesi. Ayrıca benzer ilgi alanlarına sahip diğer kullanıcıların davranışları da sistemin yönünü belirliyor. Mosseri, bazen reklamların isabetli görünmesinin psikolojiyle de ilişkili olabileceğini belirtti: “Belki fark etmeden gözünüze çarpmış ve bilinçaltınıza yerleşmiştir.”
Meta, 2016’dan beri kullanıcı mikrofonlarının reklam hedeflemede kullanılmadığını defalarca açıklamış, Mark Zuckerberg de Kongre’de bu iddiaları reddetmişti.
Ancak şirket, yapay zeka destekli sistemlerle yeni bir döneme giriyor. 16 Aralık’ta yürürlüğe girecek gizlilik politikası ile kullanıcıların Meta AI gibi yapay zekâ ürünleriyle etkileşimlerinden elde edilen bilgiler reklam hedeflemede kullanılabilecek. Mosseri, bu sayede insanların mikrofonları dinlenmese de paylaştıkları bilgilerle algoritmanın daha güçlü hale geleceğini ifade ediyor.