İstanbul
Açık
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,6051 %0.03
49,5997 %0.08
5.746,45 % -0,37
92.323,44 %2.3
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Gemini 3 fırtınası: Google’ın yeni modeli kullanıcı artışında ChatGPT’yi 5’e katladı

Gemini 3 fırtınası: Google’ın yeni modeli kullanıcı artışında ChatGPT’yi 5’e katladı

Sensor Tower verilerine göre Google’ın Gemini 3 modeli, Ağustos–Kasım 2025 döneminde aylık aktif kullanıcı artışında yüzde 30’a ulaşarak ChatGPT’nin büyüme hızını beşe katladı.

Okunma Süresi: 2 dk

Google’ın Gemini 3 modelinin piyasaya çıkışı, yapay zekâ pazarındaki dengeleri hızla değiştirdi. NTV’den Çağla Üren’in aktardığı verilere göre, modelin güçlü lansmanı sonrası yayımlanan yeni analizler, rekabette ivmenin Google lehine dönmeye başladığını gösteriyor.

Sensor Tower’ın araştırmasına göre ChatGPT, toplam indirme ve kullanıcı hacminde hâlâ lider konumda olsa da, Ağustos–Kasım 2025 döneminde büyüme oranı yüzde 6’da kaldı. Aynı dönemde Google’ın Gemini modeli, aylık aktif kullanıcı artışında yüzde 30’a ulaşarak ChatGPT’nin beş katı hızla büyüdü.

Analistler, OpenAI’nin reklam planlarını ertelemesi ve odağını “Garlic” kod adlı yeni modele kaydırmasının yavaşlamada etkili olduğuna dikkat çekiyor.

Gemini’de hızlı yükseliş

Google cephesinde ise büyüme eğrisi dikkat çekici biçimde yukarı gidiyor. Gemini’nin küresel pazar payı yalnızca son altı ayda 3 puan artış gösterdi. Özellikle şirketin yeni görüntü üretim modeli Nano Banana, kısa sürede yaygınlaşarak kullanıcı sayısını destekledi.

Mart–Kasım döneminde uygulama içi günlük kullanım süresi yüzde 120 artarak 11 dakikaya yükseldi. Yıllık indirme sayısında ise yüzde 190’lık bir sıçrama kaydedildi.

Yapay zekâ pazarındaki rekabetin 2026’ya doğru daha da sertleşmesi beklenirken, uzmanlar Google’ın agresif ürün stratejisinin dengeleri değiştirmeye devam edebileceğini belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *