İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5276 %0.06
49,6324 %0.06
5.774,96 % 0,38
92.128,19 %-1.023
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Da Vinci'nin 500 yıllık tasarımı, sessiz drone teknolojisine ilham verdi

Da Vinci'nin 500 yıllık tasarımı, sessiz drone teknolojisine ilham verdi

Leonardo da Vinci’nin “hava vidası” tasarımı, modern simülasyonlarla test edildi. Sonuçlar, gelecekte daha sessiz ve verimli dronelara kapı aralayabilir.

Okunma Süresi: 2 dk

Günümüzde teslimat, hava çekimi, acil durum müdahalesi ve askeri operasyonlar gibi alanlarda yaygın olarak kullanılan dronelar, çıkardıkları vızıldayan seslerle dikkat çekiyor. Bu sesler, gürültü kirliliğine neden olurken, yeni çözümler arayışını da gündeme getiriyor.

Da Vinci’nin hava vidası yeniden keşfedildi

Leonardo da Vinci’nin 15. yüzyılda çizdiği “hava vidası” adlı helikopter tasarımı, bu soruna çare olabilir. Johns Hopkins Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmada, da Vinci’nin spiral yapıya sahip bu uçuş prototipi dijital olarak yeniden modellendi.

Makine mühendisi Prof. Rajat Mittal, “Leonardo’nun vizyoner hava vidası, modern hesaplama yöntemleriyle birleştirildiğinde geleceğin sessiz drone’larına dair büyük ipuçları veriyor” diyerek bu tarihi tasarımın potansiyeline dikkat çekti.

Simülasyon sonuçları umut verdi

Henüz hakemli bir dergide yayımlanmayan araştırmada, hava vidasının modernize edilmiş hali geleneksel iki kanatlı drone pervaneleriyle karşılaştırıldı. Simülasyonlar, da Vinci’nin spiral tasarımının daha az ses ürettiğini ve daha düşük enerjiyle çalıştığını gösterdi.

Bu avantajın temel nedeni, tasarımın blade-vortex interaction (kanat-girdap etkileşimi) denilen, gürültüye yol açan mekanizmayı önemli ölçüde azaltması. Tek parça helezon yapının hava akımıyla olan teması daha dengeli ve yumuşak gerçekleşiyor.

Drone teknolojisinde yeni bir çağ mı?

Uzmanlara göre, bu tür alışılmadık rotor sistemleri, hastane bölgeleri, şehir içi teslimatlar ve askeri keşif operasyonları gibi sessizliğin kritik olduğu ortamlarda devrim yaratabilir.

Bir sonraki adım, bu tasarımın yapısal dayanıklılığı, uçuş stabilitesi ve üretim maliyeti gibi teknik yönlerinin değerlendirilmesi olacak. Eğer başarılı olursa, Leonardo da Vinci'nin 500 yıl önceki vizyonu, bugünün drone teknolojisine yön verebilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *