İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5331 %0.06
49,6506 %-0.02
5.761,49 % 0,15
91.968,40 %-1.468
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ ChatGPT’nin gizli yüzü: İşten çok özel hayata kaydı, kadın kullanıcılar zirvede

ChatGPT’nin gizli yüzü: İşten çok özel hayata kaydı, kadın kullanıcılar zirvede

OpenAI ve Harvard araştırmacıları, ChatGPT kullanıcılarının kim olduğunu ve hangi amaçlarla kullandığını inceledi. İş dışı kullanım geçen yılın yüzde 53’ünden bu yıl yüzde 73’e yükseldi, kadın kullanıcılar ise artış gösterdi.

Okunma Süresi: 2 dk

OpenAI ve Harvard ekonomisti David Deming, ChatGPT’nin kullanım alışkanlıklarını araştırdı. Her ay yaklaşık 700 milyon kişi tarafından kullanılan 1,5 milyondan fazla görüşme analiz edildi. Araştırmaya göre, 2025’in Haziran ayı itibarıyla kullanıcıların iş dışındaki mesajları yükselişe geçti.

Geçen yıl iş dışı kullanım yüzde 53 iken, bu yıl yüzde 73’e ulaştı. Ayrıca Temmuz 2025 itibarıyla kullanıcıların yüzde 52’sinin kadın olduğu belirlendi; Ocak 2024’te bu oran yalnızca yüzde 37’ydi.

Araştırma, ChatGPT’nin düşük ve orta gelirli ülkelerde hızla yayıldığını da ortaya koydu. Mayıs 2025 itibarıyla en düşük gelirli ülkelerde kullanım artışı, en yüksek gelirli ülkelere göre 4 kattan fazla oldu.

ChatGPT görüşmelerinin yüzde 75’i pratik rehberlik, bilgi arama ve yazma kategorilerine giriyor. İş amaçlı kullanımda yazma işleri öne çıkıyor; kullanıcıların taleplerinin yüzde 40’ı metin düzenleme, eleştiri veya çeviri içeriyor. İş kullanımında ise “bir şeylerin yapılmasını isteme” en çok talep edilen kategoriler arasında.

OpenAI, araştırmada kullanıcı mesajlarının okunmadığını, kullanım modellerinin insan müdahalesi olmadan otomatik araçlarla sınıflandırıldığını vurguladı. Araştırma, ChatGPT’nin hem kişisel hem iş hayatında nasıl tercih edildiğine dair çarpıcı veriler sunuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *