İstanbul
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,5430 %-0.53
47,7420 %-0.47
4.392,64 % -0,48
118.138,00 %-0.5
Ara
Muhalif. BİLGİ REHBERİ Chobani'nin sahibi kim? Chobani ne markasıdır?

Chobani'nin sahibi kim? Chobani ne markasıdır?

Chobani, Amerikalı bir gıda şirketi olup süzme yoğurt (greek yogurt) üretimine odaklanmıştır. 2005 yılında Hamdi Ulukaya tarafından New York’ta kurulan şirket, özellikle protein açısından zengin ve yoğun kıvamıyla bilinen süzme yoğurt konusunda dünyada öncü markalardan biridir. Peki, Chobani'nin sahibi kim? Chobani ne markasıdır?

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Chobani'nin sahibi kim?

Chobani'nin kurucusu ve halen sahibi olan kişi Hamdi Ulukaya'dır. Ulukaya, 1972 yılında Türkiye'nin Erzincan iline bağlı İliç ilçesinde, sütçülük ve hayvancılıkla uğraşan bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. 1994 yılında Amerika Birleşik Devletleri’ne dil öğrenmek amacıyla gitti, ardından burada kalıp iş hayatına atıldı.

Başlangıçta küçük çaplı bir peynir üretim işiyle uğraşan Ulukaya, 2005 yılında New York eyaletinde iflas etmiş eski bir yoğurt fabrikasını satın alarak Chobani'nin temellerini attı. İlk ürününü 2007 yılında piyasaya sürdü ve kısa sürede Amerikan marketlerinde büyük ilgi gördü.

Chobani ne markasıdır?

Chobani, özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde süzme yoğurt (Greek yogurt) pazarının büyümesinde öncü rol oynayan bir gıda markasıdır. Şirket; yüksek proteinli, katkısız, doğal içerikli yoğurtlarıyla tanınır. Zaman içinde bitkisel bazlı süt ürünleri, kahve, krema ve atıştırmalık kategorilerine de açılarak ürün portföyünü genişletmiştir.

Hamdi Ulukaya'nın Chobani’yi kurarken benimsediği en temel ilkelerden biri, “iyi gıda herkesin hakkıdır” anlayışıydı. Chobani ürünleri; katkı maddesi, yapay tatlandırıcı ya da koruyucu içermemesiyle ön plana çıktı.

O dönemde Amerikan marketlerinde Yunan tarzı süzme yoğurtlar ya yok denecek kadar azdı ya da çok pahalıydı. Ulukaya, hem sağlıklı hem de erişilebilir fiyatlı ürünler sunarak bu boşluğu doldurdu.

Sadece birkaç yıl içinde Chobani, Amerika’nın en çok satan yoğurt markalarından biri hâline geldi ve ülke genelinde süzme yoğurt kategorisinin büyümesine öncülük etti. Şirket kısa sürede uluslararası pazarlara da açıldı.

Hamdi Ulukaya, sadece ticari başarılarıyla değil; çalışanlarına sunduğu fırsat eşitliği ve mültecilere sağladığı istihdam olanaklarıyla da dikkat çekti. Ulukaya, özellikle mülteciler ve azınlık gruplardan insanları istihdam etmeye önem verdi. Ayrıca Chobani’de çalışanlarına şirket hissesi vererek onlara ortaklık hakkı da tanıdı.

Bugün Chobani; yoğurt, süt alternatifi içecekler, kahve, çocuk ürünleri ve protein barlar gibi pek çok farklı kategoride faaliyet gösteriyor.
Şirket merkezi New York’ta bulunuyor ve Amerika'nın yanı sıra Avustralya gibi başka pazarlarda da etkinlik gösteriyor.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *