İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5341 %0.06
49,5880 %-0.02
5.775,30 % 0,39
91.233,25 %-2.375
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Titanik'in dijital ikizi batış anına dair yeni detaylar ortaya çıkardı

Titanik'in dijital ikizi batış anına dair yeni detaylar ortaya çıkardı

Magellan’ın 3D modellemesi Titanik’in 10 cm’lik yarıklardan su alarak battığını ve işçilerin son ana kadar çalıştığını gösterdi.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Derin deniz haritalama şirketi Magellan, 2022 yılında gerçekleştirdiği çalışma ile Titanik’in dijital ikizini oluşturarak tarihi geminin batış anına dair yeni ve çarpıcı bilgiler elde etti. 715 bin fotoğraf ve milyonlarca lazer ölçümünden oluşturulan üç boyutlu model, geminin yalnızca 10 santimetre genişliğindeki yarıklardan su alarak battığını ortaya koydu.

Açık buhar vanası, fedakarlığı gözler önüne serdi

Titanik belgeseli için geliştirilen dijital modelleme sürecinde, açık durumda bulunan bir buhar vanası ve çökmüş kazan yapıları, gemideki işçilerin son ana kadar görev başında olduğunu kanıtladı. Araştırmacılar, kazan dairesinde çalışan bu kişilerin geminin ışıklarını açık tutarak kurtarma operasyonunun başarılı olmasını sağladığını belirtti.

Su altı robotları tarihi aydınlatıyor

"Romeo" ve "Juliet" isimli sualtı robotları, batığa gönderilerek 715 bin fotoğraf çekti ve milyonlarca noktanın lazer taramasını yaptı. Bu detaylı görüntüler, daha önce fark edilemeyen ince yarıklar ve okyanus sedimentleri altında kalan hasar izlerini görünür hale getirdi. Araştırmalar, bazı yarıkların yalnızca A4 kağıdı boyutunda olduğunu ve bu boşluklardan giren buz parçalarının yolcu kabinlerine kadar ulaştığını ortaya koydu.

Parks Stephenson: “Botlar o ışıklar sayesinde indirildi”

Titanik tarihçisi Parks Stephenson, kazan dairesinde çalışan mürettebatın fedakarlığını şu sözlerle anlattı:
“Eğer bu insanlar o ışıkları açık tutmak için çalışmasaydı, filikalar karanlıkta indirilemezdi. 700’den fazla insanın hayatı bu sayede kurtuldu.”

3D modelleme ile tarihe ışık tutuldu

Uzmanlar, Titanik'in hasar aldığı bölgelerin birçoğunun sadece dijital modelleme ile tespit edilebildiğini vurguladı. Geminin alt kısmındaki yapısal bozulmaların ve hasarların, bugüne dek bu kadar detaylı şekilde belgelenmediği ifade edildi. Dijital modelleme, yalnızca tarihsel bir belge olmanın ötesinde, tarihin akışını değiştiren insan hikâyelerini de yeniden gözler önüne serdi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *