Efsane Kasım’da rekor alışveriş: Tüketiciler en çok neyi seçti?

Türkiye’nin alışveriş gündemini belirleyen Efsane Kasım kampanyasında, mobil satışlar yüzde 90’a ulaştı, siparişler geçen yıla göre yüzde 16 arttı. En hızlı teslimat 1 saat 48 dakikada gerçekleşti.

Türkiye’de her yıl büyük ilgi gören Efsane Kasım kampanyası, 2025 yılında da rekor kırdı. Kampanya boyunca dakikada 532 ürün satıldı, toplam sipariş sayısı geçen yıla göre yüzde 16 arttı. Platformun ziyaretçi trafiği tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşırken, 300 binden fazla kişi ilk kez alışveriş yaptı.

Mobil alışveriş öne çıktı

Alışverişlerin yüzde 90’ı mobil uygulama üzerinden gerçekleşti. En yoğun alışveriş günü 11 Kasım olurken, kullanıcılar özellikle 21.00–23.00 saatleri arasında yoğun hareketlilik gösterdi.

Türkiye’nin alışveriş haritası

Kasım ayında en çok alışveriş yapılan iller büyük şehirlerin ardından Bursa, Kocaeli ve Antalya oldu. Satış hacmi açısından öne çıkan iller ise Kocaeli, Bursa ve Gaziantep olarak kaydedildi. Geçen yıla kıyasla satışlarını en çok artıran iller ise Ardahan, Hakkari ve Osmaniye oldu.

Favori ürünler ve kategoriler

Elektronik & mobil: Cep telefonu, laptop, robot süpürge, LCD televizyon

Yatırım amaçlı: 22 ayar altın bilezik

Giyim: Sweatshirt

Sağlık & güzellik: Sporcu besinleri

Ev & yaşam: Yastık

Züccaciye: Düdüklü tencere

Temel tüketim: Tuvalet kağıdı, fındık kreması

Kozmetik: Nemlendirici krem

En çok görüntülenen ürünler cep telefonları, spor ayakkabılar, sweatshirt ve laptop olurken, kullanıcıların favorilerine eklediği en popüler ürün Magly çocuklar için manyetik ahşap bloklar oldu.

Hızlı teslimat ve lojistik

Kampanya boyunca teslimat araçları toplam 14,5 milyon kilometre yol kat etti. Aynı gün teslim edilen sipariş sayısı 130 bini bulurken, en hızlı teslim edilen sipariş 1 saat 48 dakika içinde kullanıcıya ulaştı.

Premium kullanıcılar öne çıktı

Toplam siparişlerin yüzde 71’i premium üyeler tarafından verildi. Premium kullanıcılar, hızlı teslimat, özel indirimler ve ekstra avantajlardan faydalandı.

Efsane Kasım verileri, Türkiye’de e-ticaretin hızla büyüdüğünü ve tüketicilerin mobil alışverişi yoğun şekilde tercih ettiğini bir kez daha ortaya koydu.

İLGİLİ HABERLER