GoTürkiye mini dizileri dünya çapında milyonlara ulaştı

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile TGA iş birliğiyle hayata geçirilen GoTürkiye mini dizileri, Türkiye’nin kültürel ve turistik zenginliklerini dünyaya tanıtarak yüz milyonlarca izlenmeye ulaştı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) GoTürkiye markasıyla yürüttüğü tanıtım çalışmaları kapsamında, mini dizilerin ülke turizmine katkısının ele alındığı “Türkiye’nin Tanıtımına Yönelik Mini Dizi Stratejisi” basın toplantısı düzenlendi.

Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) gerçekleştirilen toplantıya Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sinema Genel Müdürü Birol Güven ile oyuncular Ozan Akbaba, Sinem Ünsal ve Eda Ece katıldı.

Toplantıda konuşan Bakan Ersoy, Türk dizilerinin yaklaşık 170 ülkede izlendiğini belirterek, dizi ihracatından elde edilen gelirin 1 milyar doları aştığını söyledi. Ersoy, mini dizilerde yer alan sanatçıları “kültür elçisi” olarak tanımladı ve bu projeleri “milli formayı giymek” olarak nitelendirdi.

Bakan Ersoy’un paylaştığı bilgilere göre bugüne kadar dört mini dizi hayata geçirildi.
5 Haziran’da yayınlanan “Antalya Gambit” ve 18 Haziran’da yayınlanan “İstanbul My Love” toplamda 2 milyar 930 milyonun üzerinde gösterime ulaştı.
29 Kasım’da yayınlanan “Hidden Lover” 251 milyon, 11 Aralık’ta yayınlanan “An Istanbul Story” ise kısa sürede 156 milyon izlenme elde etti.

Projelerde birçok ünlü isim rol aldı.
“Antalya Gambit”te Meryem Uzerli ve Kaan Urgancıoğlu,
“İstanbul My Love”da Afra Saraçoğlu ve Engin Akyürek,
“Hidden Lover”da Eda Ece ve Caner Cindoruk,
“An Istanbul Story”de ise Ozan Akbaba ve Sinem Ünsal kamera karşısına geçti.

10 bölümlük “An Istanbul Story”, İstanbul’un kozmopolit yapısını ve modern enerjisini merkezine alarak, ilişkilerinde zorlanan iki karakterin hikâyesini konu ediniyor.

İLGİLİ HABERLER