Bu kez markanın imzası haline gelen Noel unsurları ön planda tutulurken, daha keskin görseller ve daha güçlü bir duygusal etki yaratmak amaçlandı.
Bu hamlenin başında, Los Angeles merkezli yapay zeka stüdyosu Secret Level tarafından üretilen 60 saniyelik bir reklam filmi bulunuyor. "Bayram Geliyor" (The Holidays Are Coming) adlı reklamda, Coca-Cola'nın ikonik kırmızı kamyonları karlı manzaralar arasında süzülerek kasabaları aydınlatırken, foklar, pandalar ve daha birçok animasyon hayvan onları sessiz bir hayranlıkla izliyor. Reklam, Haddon Sundblom'un 1930'lardaki orijinal çizimlerinden esinlenerek dijital olarak yeniden tasarlanmış bir Noel Baba ile sona eriyor.
Reklam, geçen yılki konseptin üzerine inşa ediliyor ancak daha önceki yapay zeka üretimi karakterlerin sorunu olan "tekinsiz vadi" (uncanny valley) etkisinden uzak duruyor. Coca-Cola'nın üretken yapay zekadan sorumlu küresel başkan yardımcısı Pratik Thakar'a göre, bu yeni versiyon kalite ve duygusal yankı açısından büyük bir sıçramayı temsil ediyor.

"Bayramınızı Yenileyin" (Refresh Your Holidays) adını taşıyan daha geniş kapsamlı kampanya, hafıza ve nostaljiye odaklanan ikinci bir reklam daha içeriyor. Bu reklamda bir kadın, onu neşeli bir aile toplantısına geri götüren bir kar küresi buluyor. WPP Open X tarafından VML ve Ogilvy'nin desteğiyle geliştirilen kampanya; televizyon, sosyal medya, dijital platformlar ve mağaza içi etkinlikleri kapsıyor. Coca-Cola'nın çok sevilen Noel kamyonu turu da Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Asya-Pasifik bölgesinde geri dönüyor.
Yapay zekanın yaratıcı endüstrilerdeki rolü bir tartışma konusu olmaya devam etse de, Coca-Cola üretken araçları uzun vadeli pazarlama stratejisinin temel bir parçası olarak görüyor.

Yöneticiler, reklam harcamalarından kısmadan daha hızlı üretim, daha uyarlanabilir iş akışları ve ölçeklenebilir hikaye anlatımı gibi faydalara işaret ediyor. Thakar'ın deyimiyle, "cin şişeden çıktı" ve ilerlemenin tek yolu denemeye ve gelişmeye devam etmek.

Coca-Cola, bu yılki yapay zeka destekli kampanyasının bir öncekinden daha tatlı bir etki bırakmasını umuyor. Görseller daha parlak, hikaye anlatımı daha incelikli ve nostalji, duyguları harekete geçirecek kadar tanıdık. Bu, kod ile Noel neşesinin cesur bir karışımı—ancak herkesi bayram ruhuna sokmak için bu yeterli mi?