Zara, 1975 yılında Amancio Ortega ve Rosalía Mera tarafından İspanya'nın kuzeyindeki Galiçya'nın merkezinde bir aile şirketi olarak kuruldu. İlk mağazasında popüler, üst düzey giyim ve moda ürünlerinin düşük fiyatlı benzerleri yer alıyordu. Başlangıçta 1964 yapımı klasik Zorba the Greek filminden esinlenerek 'Zorba' adını verdiler, ancak iki blok ötede aynı isimde bir bar olduğunu öğrendikten sonra harfleri 'Zara' olarak yeniden düzenlediler. Sonraki 8 yıl içinde Zara'nın modaya yaklaşımı ve iş modeli İspanyol tüketiciler arasında giderek daha fazla ilgi görmeye başladı. Bu da İspanya'nın en büyük şehirlerinde 9 yeni mağazanın açılmasına yol açtı.
1985 yılında Inditex, değişen pazar trendlerine son derece hızlı tepki verebilen bir dağıtım sisteminin temellerini atan bir holding şirketi olarak kuruldu. Ortega, teslim sürelerini kısaltabilecek ve yeni trendlere daha hızlı tepki verebilecek, “anında moda” adını verdiği yeni bir tasarım, üretim ve dağıtım süreci yarattı. Bu süreç, bilgi teknolojisine yapılan büyük yatırımlar ve kritik “tasarım” unsuru için bireysel tasarımcılar yerine grupların kullanılmasıyla yürütüldü.
Sonraki on yılda Zara, Portekiz, New York (ABD), Paris (Fransa), Meksika, Yunanistan, Belçika, İsveç, Malta, Kıbrıs, Norveç ve İsrail gibi küresel pazarlara agresif bir şekilde açılmaya başladı. Bugün, Zara mağazası olmayan gelişmiş bir ülke neredeyse yok gibidir. Zara'nın şu anda 96 ülkenin önde gelen şehirlerinde stratejik olarak konumlanmış yaklaşık 3000 mağazası bulunmaktadır. İspanya'da küçük bir mağaza olarak başlayan Zara'nın bugün dünyanın en büyük hızlı moda perakendecisi ve Inditex'in amiral gemisi markası olması hiç de şaşırtıcı değil. Kurucusu Amancio Ortega, Forbes dergisine göre dünyanın en zengin altıncı kişisidir.
Inditex portföyündeki diğer moda markaları şunlardır: Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home ve Uterqüe.

Zara'nın 50. yıldönümü
Zara 50. Yaşını doldururken 9 Mayıs’ta yönetmenliğini Steven Meisel’in üstlendiği ‘Zara’nın 50 yılı 50 ikonik model’ başlıklı bir çalışma yayınlayacak. Fakat içerik hakkında detaylı bir bilgi mevcut değil.
Dünyaca ünlü markanın 50. Yıl kapsamında kullanıcılara kampanyalar sunabileceği de belirtiliyor.