Türkiye genelinde Turkcell, TT Mobil ve Vodafone aboneleri tarafından yapılan kısa numara aramalarında en çok kullanılan hat 182 oldu. Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) kapsamında hastanelerden randevu almak için tercih edilen bu hat, operatörler bazında ortalama 266-271 saniye görüşme süresiyle zirvede yer aldı.
Turkcell ve TT Mobil kullanıcılarının 182’den sonra en çok aradığı hat 112 Acil Çağrı Merkezi olurken, Vodafone abonelerinde ikinci sırayı elektrik arıza hattı 186 aldı. Kullanıcıların en sık aradığı diğer kısa numaralar arasında 185 (Su Arıza), 153 (Alo Zabıta/Büyükşehir/Beldeiyeler) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) yer aldı.
Raporda, ortalama görüşme süresi en uzun hattın 170 olduğu görüldü. TT Mobil’de 337 saniye, Vodafone’da ise 331 saniye ile görüşmeler en uzun sürdü. Turkcell’de 170, en çok aranan beş numara arasında yer almazken, en uzun görüşme süresi 182 hattında gerçekleşti.
Öte yandan, 112 Acil Çağrı Merkezi her üç operatörde de en kısa görüşme süresiyle öne çıktı. Ortalamalar Turkcell ve TT Mobil’de 62 saniye, Vodafone’da 76 saniye olarak kaydedildi. Bu durum, acil hizmetlerin hızlı ve etkin bir şekilde yürütüldüğünü ortaya koydu.
BTK’nın raporu, kısa numaraların vatandaşların kamu hizmetlerine erişiminde kritik rol oynadığını ortaya koyarken, randevu ve danışma hatlarındaki uzun görüşmeler, hizmet yoğunluğunu ve kullanıcı davranışlarını yansıtıyor.