Türkiye Gazetesi'nin haberine göre; belediyelere bağlı itfaiyeler de dahil olmak üzere, afet ile ilgili tüm kamu kurumlarının bağlanacağı Afet Bakanlığı için çalışmalar başlatıldı. Bakanlık, afet yönetiminde koordinasyonu artırmayı ve etkin bir kriz yönetimi sağlama hedefiyle hayata geçirilecek.
Kuruluş Amacı ve Gerekçeler
Afet Bakanlığı'nın kurulmasının başlıca nedenleri şunlar olarak sıralanıyor:
- Afet yönetim planlarının hazırlanma sürecinde kurum ve kuruluşların katılımının yetersiz olması, teoride belirlenen rollerin pratikte uygulanamaması
- Afet ve acil durumlarda personele yönelik eylem planı ve insan kaynakları yönetim sisteminin olmaması
- Kurum içindeki görev, yetki ve sorumlulukların net olmaması
- Risk azaltma çalışmalarının yeterince izlenememesi
- Birimler arası iletişim ve ortak çalışma kültürünün yeterli olmaması
Erken Uyarı ve Tahmin Sistemleri Kurulacak
Bakanlık, afet tehlike türlerine göre ülke ve bölge ölçeğinde bütünleşik erken uyarı ve tahmin sistemleri kuracak. Ayrıca, sanayi, teknoloji, Ar-Ge, turizm ve tarım sektörlerini kapsayan kapsamlı bir afet dayanıklılık stratejisi geliştirecek.
Risk Analizleri ve Afet Haritaları
Tüm yerleşim alanları ve farklı afet tehlikeleri dikkate alınarak risk analizleri yapılacak ve ülke genelinde afet risk haritaları oluşturulacak. Böylece, afetlere karşı önleyici ve koordineli bir yönetim yaklaşımı sağlanması hedefleniyor.