Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Temmuz ayına ilişkin tarımsal girdi fiyatlarındaki değişimleri ve üretici ile market arasındaki fiyat farklarını açıkladı. Bayraktar, markette fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 37,8 ile limon olduğunu, üretici ve market fiyat farkında ise karpuzun yüzde 613,8 ile ilk sırada yer aldığını belirtti.
Bayraktar, gübre fiyatlarının savaş sonrası da yüksek seyrini sürdürdüğünü ve Temmuz ayında bazı gübre fiyatlarının artmaya devam ettiğini vurguladı. Ayrıca mazot ve hayvancılık yemlerinde de önemli oranda yıllık artışlar görüldüğünü kaydetti.
Temmuz ayında markette 37 üründen 19’unda fiyat artışı, 17’sinde ise azalış gözlemlenirken, üreticide 29 üründen 10’unda fiyat artışı, 14’ünde fiyat düşüşü yaşandı. Üreticide fiyatı en çok artan ürün yüzde 55,6 ile limon olurken, en çok düşüş yüzde 41,2 ile yeşil soğanda gerçekleşti.
Üretici ile market fiyat farkında karpuz yüzde 613,8 ile en yüksek farkı oluştururken, bunu yüzde 295,8 ile patlıcan, yüzde 275,3 ile salatalık takip etti. Karpuzun üreticide 1,18 TL olan fiyatı markette 8,42 TL’ye çıktı.
Bayraktar, tarımsal üretimin sürdürülebilirliği ve girdi maliyetlerinin düşürülmesi için gerekli tedbirlerin alınmasının önemine dikkat çekti.