Enpara geçiş sürecinde IBAN krizi: EFT ve SWIFT işlemleri iade edildi, bankadan açıklama geldi

Enpara’nın QNB Finansbank’tan ayrılıp kendi lisansı ile çalışmaya başlaması sonrası birçok kullanıcı, eski IBAN’a yapılan ödemelerin iade edildiğini bildirdi.

Enpara’nın QNB Finansbank çatısından ayrılarak kendi bankacılık lisansı altında faaliyet göstermeye başlaması, geçiş sürecinde sorunlara yol açtı. Kullanıcılar, eski IBAN’lara yapılan para transferlerinin otomatik yönlendirilmek yerine gönderen bankalara iade edildiğini belirtti.

eft ve swift işlemleri kesintisiz olacaktı

Banka, geçiş sürecinde EFT ve SWIFT işlemlerinin kesintisiz devam edeceğini ve 90 gün boyunca eski IBAN numaralarına gönderilen ödemelerin otomatik olarak yeni hesaplara aktarılacağını açıklamıştı. Ancak çok sayıda müşteri, ödemelerin geri döndüğünü söyleyerek sosyal medyada şikayetlerini dile getirdi.

şirket ödemeleri ve düzenli transferler aksadı

Technopat’ta yer alan habere göre, özellikle şirket ödemeleri ve düzenli transferlerde ciddi aksamalar yaşandı. Birçok kullanıcıya yeni IBAN bilgileri geçişten önce bildirilmediği için, ödemeler eski hesaplara yapılmaya devam etti ve sistem tarafından iade edildi.

enpara’dan resmi açıklama

Enpara, yaşanan sorunun tutar sınırlamasıyla ilgili olduğunu ve transfer sürecinin başarıyla tamamlandığını açıkladı. Banka, "EFT ve SWIFT transferlerinde aksaklık olmadığı, 90 gün boyunca eski IBAN’dan yeni IBAN’a aktarım için müşteri onayı gerektiği" bilgisini paylaştı. Sorun yaşayan müşterilerin işlemlerinde FAST sisteminin kullanıldığı ve bu işlemlerin kapsam dışında olduğu vurgulandı.

müşterilere çağrı

Banka, internet sitesi ve mobil bildirimler üzerinden duyurular yapıldığını, detaylı bilgiye “Duyurular” sekmesinden ulaşılabileceğini hatırlatarak, EFT ve SWIFT işlemleri için talimat onayı veren müşterilerde herhangi bir sorun yaşanmadığını bildirdi.

İLGİLİ HABERLER