90 saniyelik şarkıdan 400 milyon dolarlık dev şirkete: Baby Shark’ın mucize hikayesi

Güney Kore merkezli SmartStudy, 2016’da YouTube’a yüklediği 90 saniyelik “Baby Shark” ile dünya çapında fenomen oldu. Bugün The Pinkfong Company adıyla 400 milyon dolar değerlemeye ulaştı.

Güney Kore’de 2010 yılında üç çalışanla kurulan SmartStudy, 12 yaş altı çocuklara yönelik dijital içerikler üretiyordu. Şirket, daha sonra bebeklere odaklanarak öğretici oyun ve içerikler geliştirdi ve çalışan sayısını 100’e çıkardı.

2016’da YouTube’a yüklenen “Baby Shark” şarkısı, 16 milyardan fazla izlenerek platformun en çok izlenen videosu oldu ve küresel bir fenomen haline geldi. 2019’da bir Amerikalı bestecinin intihal iddiasıyla karşılaşsa da, Güney Kore Yüksek Mahkemesi, şarkının anonim bir halk şarkısından uyarlandığını belirterek davayı reddetti.

Baby Shark başarısı sonrası şirket, 2022’de The Pinkfong Company adını aldı. Tokyo, Şanghay ve Los Angeles’ta ofisleri bulunan şirket, yaklaşık 340 çalışanıyla geçtiğimiz salı günü halka arz oldu ve borsadaki ilk gününde 52 milyon dolarlık yatırım aldı. Hisse değerleri yüzde 9’un üzerinde artarak 400 milyon doların üzerinde bir değerlemeye ulaştı.

Şirketin kurucusu Kim Min-seok, Baby Shark’ın gelirinin ötesine geçmeyi hedeflediklerini ve alt markası Bebefinn’in gelirinde yüzde 40’lık bir sıçrama kaydedildiğini belirtti. The Pinkfong Company, içerik üretiminde verileri ve teknolojiyi kullanarak daha yenilikçi projeler geliştirmeyi planlıyor.

İLGİLİ HABERLER