X’e mavi tik ve reklam uyarısı: 60 günlük süre verildi

AB yetkilileri, X’teki mavi tik uygulaması ve reklam politikasını sorunlu buldu. Platforma 60 gün içinde AB kurallarına uyum sağlama çağrısı yapıldı.

DW Türkçe’nin haberine göre, Avrupa Birliği yetkilileri X’in mavi tik uygulamasını ve reklam politikasını kusurlu buldu.

Eski adıyla Twitter’ı satın alan Elon Musk yönetiminde X, mavi tik sisteminde köklü değişiklikler yaptı. Önceden yalnızca gazeteciler, ünlü isimler ve politikacılar kimlik doğrulamasıyla bu rozetlere sahip olabiliyordu. Artık kullanıcılar, kimlik doğrulaması yapmadan ve ücret karşılığında mavi tik alabiliyor. AB yetkilileri bu durumun kullanıcıları yanıltabileceği kanaatine vardı.

Ayrıca, X’in reklamlar konusunda yeterince şeffaf olmadığı ve araştırmacılara Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında veri erişimi sağlamadığı belirtildi.

AB Komisyonu, X’e mavi tik uygulamasını AB kurallarına uyarlaması için 60 gün, reklam şeffaflığı ve veri erişimi alanlarında adım atması için ise 90 gün süre verdi. Eğer platform bu sürelerde uyum için ikna edici bir plan sunamazsa, Komisyon ek para cezaları uygulayabilecek.

İLGİLİ HABERLER