Dünyanın en büyük video platformu YouTube, mobil uygulamasına eklediği yeni özellikle yine tartışmaların odağında. Uygulamada videolar yatay modda izlenirken artık ekranın yan tarafında alışveriş temalı bir reklam paneli beliriyor. Bu panelde, izlenen videoya göre önerilen ürünlerin satın alınabileceği bağlantılar yer alıyor.
Ancak kullanıcıların dikkatini çeken asıl detay, bu reklamlardaki “X” (kapatma) butonunun kaldırılması oldu. Normalde reklamlardan kurtulmayı sağlayan bu butonun artık görünmediği fark edildi. Değişikliği ilk olarak X (eski adıyla Twitter) kullanıcısı Anthony Higman duyurdu.
Higman’ın paylaşımının ardından birçok kullanıcı YouTube’u “kullanıcı deneyimini zorlaştırmakla” eleştirdi. Özellikle ücretli YouTube Premium aboneliğine geçmeye zorlandıklarını öne süren yorumlar dikkat çekti.
YouTube tarafından konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Özelliğin test aşamasında mı olduğu yoksa kalıcı bir değişiklik mi olacağı da bilinmiyor. Ancak görünen o ki, platformun bu hamlesi kullanıcıların sabrını taşırmış durumda.
Bir kullanıcı tepkisini şöyle özetledi:
“Reklamı izlemek zorundayız, şimdi kapatma şansımızı da elimizden aldılar.”