Spotify, kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye taşımak için uygulamasına müzik videolarını entegre etmeye hazırlanıyor. Yakında Spotify Premium kullanıcıları, popüler şarkıların ses ve video sürümleri arasında tek dokunuşla geçiş yapabilecek.
Şirketin planları bununla sınırlı değil. Spotify, yakın zamanda yayımladığı bir iş ilanında, “YouTube ve TikTok gibi devlerle yarışacak bir video deneyimi” inşa ettiklerini açıkladı. Bu adım, platformu sadece ses öncelikli bir hizmet olmaktan çıkarıp dünya standartlarında bir video deneyimi sunacak şekilde konumlandırmayı hedefliyor.
Spotify, sonbahar ayında büyük plak şirketleri ve Ulusal Müzik Yayıncıları Birliği ile görsel-işitsel hakları da kapsayan yeni lisans anlaşmaları yaptı. Spotify’ın iş geliştirme şefi Alex Norström, bu anlaşmaların “yenilikçi ürünlerin önünü açan kritik bir adım” olduğunu belirtti.
Şirket yalnızca müzik videolarına değil, podcast dünyasına da video yatırımlarını artırıyor. Platformda artık yarım milyona yakın video podcast ve program bulunuyor. Kullanıcılar, platformda video içerikler izlemeye devam ederken, video izleme süresi yıldan yıla iki kat artmış durumda.