OpenAI ve Harvard ekonomisti David Deming, ChatGPT’nin kullanım alışkanlıklarını araştırdı. Her ay yaklaşık 700 milyon kişi tarafından kullanılan 1,5 milyondan fazla görüşme analiz edildi. Araştırmaya göre, 2025’in Haziran ayı itibarıyla kullanıcıların iş dışındaki mesajları yükselişe geçti.
Geçen yıl iş dışı kullanım yüzde 53 iken, bu yıl yüzde 73’e ulaştı. Ayrıca Temmuz 2025 itibarıyla kullanıcıların yüzde 52’sinin kadın olduğu belirlendi; Ocak 2024’te bu oran yalnızca yüzde 37’ydi.
Araştırma, ChatGPT’nin düşük ve orta gelirli ülkelerde hızla yayıldığını da ortaya koydu. Mayıs 2025 itibarıyla en düşük gelirli ülkelerde kullanım artışı, en yüksek gelirli ülkelere göre 4 kattan fazla oldu.
ChatGPT görüşmelerinin yüzde 75’i pratik rehberlik, bilgi arama ve yazma kategorilerine giriyor. İş amaçlı kullanımda yazma işleri öne çıkıyor; kullanıcıların taleplerinin yüzde 40’ı metin düzenleme, eleştiri veya çeviri içeriyor. İş kullanımında ise “bir şeylerin yapılmasını isteme” en çok talep edilen kategoriler arasında.
OpenAI, araştırmada kullanıcı mesajlarının okunmadığını, kullanım modellerinin insan müdahalesi olmadan otomatik araçlarla sınıflandırıldığını vurguladı. Araştırma, ChatGPT’nin hem kişisel hem iş hayatında nasıl tercih edildiğine dair çarpıcı veriler sunuyor.